4 Haziran 2016 Cumartesi

Sosyal medyayı kullanma kılavuzu

     Sosyal medya artık birçoğumuzun ayrılmaz bir parçası, çok faydalı işlerde kullanılabilecek bu büyük ağlar, bazen kişiyi negatif yönlere de çekebiliyor. Özellikle sosyal medyada asosyalleşmek mümkün. Hayatın merkezine koyduğumuzda diğer sorumluluklarımızı ihmal etmemiz de olası. Özellikle yakın zamanlarda sosyal medya hesapları açanların, çok büyük, herşeyin mümkün olduğu yeni bir dünyayla karşılaştıkları bir gerçek. Bu ilgi çekici dünyada kaybolmadan ilerlemenin ve gerçekten işe yarar birşey yapmanın mümkün olup olmadığını konuşalım :)

     Öncelikle, sosyal medyayı en çok kirleten arkadaşları deşifre edeceğim, gezdiği yerlerin yediği yemeğin fotoğraflarını durmadan paylaşan, sürekli eğlenmiş, heyecanlı hisseden profillerden uzak duralım. Bu insanlar adeta ''sizinki de hayat mı be kardeşim?'' der gibi ekrandan bize acıyarak bakmaktalar. Böyle profiller, size birşey katmadığı gibi yapamadıklarınız için hüzünlenmeye veya yapmak istediklerinizi birisinin yapmış olduğu gerçeğiyle hayallerinizin çok da ulaşılmaz çok da heyecanlı şeyler olmadığına inanmanıza sebep olur. Ben kendi adıma arkadaşlıktan çıkaramadıklarımı, takipten çıkıyorum, tabi her sosyal medya uygulamasında böyle birşey yok. Ama bazen de her gün kullandığım sosyal medyada bir gün bile halimi hatrımı sormamış insanlarla ilişkim bitecek diye üzülmenin saçmalığı geliyor aklıma, zaten öyle bir ilişki yok sadece takipçi sayısındaki +1 olduğumuzu kabullenmek gerek bazen :) 
      Hayat enerjinizi sömüren diğer profillerden biri de sürekli siyasi yorumlar paylaşan hesaplar, insanın siyasi görüşü olması ve bunu ifade edebilmesi çok güzel. Fakat sürekli diğer görüşleri aşağılayan, kibirle en doğrusunu ben bilirim havasındaki insanlar da yaşam sevincinizi, insanlara ve bir arada yaşamaya olan inancınızı söndürebilir. Görüşünü saygı çerçeveleri dahilinde belirten arkadaşlarımı tebrik ediyorum, ama her gün birilerine sosyal medyadan taş atmakla ne yazık ki elimize birşey geçmez. Bize düşen kendi işimizi düzgün yapmak, toplumun gelişmesine katkıda bulunmak, bulunamıyorsak da bulunan kişileri yapılan iyi işleri desteklemek. Kötülükleri engelleyemiyorsak her gün gözümüzün önüne sokarak depresif bir hayata adım attıran hesaplara da dikkat edelim. Siyaset sosyal medyada yapılabilir ama aydınlatıcı yazılar ve görüşler paylaşılmalıdır, hakaret içeren yazıların toplumdaki kutuplaşmayı artırdığını insanların her gönderinin altında tartıştığını ve bir sonuca varamadıklarını gördükçe yeteeer demek istiyorum. Siyasilerden daha çok siyaset yapan bir toplum olmayalım, kraldan çok kralcı da diyebilirsiniz. 
      Üçüncü olarak tarihine bakmadan paylaş yazısını görünce paylaşan bir kitle var, 1 yıl önce kaybolmuş ve bulunmuş çocuğun resmini paylaşmaya devam edebiliyor insanlar, dikkatle yorumları okuyunca veya kısa bir araştırma yapılınca ortaya çıkıyor ama nedense bu dediklerim insanlara zor geliyor. Biz de tarihi geçmiş olayların ana sayfamıza düşmesiyle her seferinde yeniden yaşıyoruz aynı şeyleri. Aynı şekilde tarihe tam olarak bakmadan 3 aylara girdik, Recep ayına girdik gibi gönderilerde geliyor, bakıyorum hicri takvimden yok öyle birşey zaten gönderi de 5 ay önce yazılmış ama yeni paylaşılmış. Yanlış bilgilerden beynim allak bullak olmadan bu hesapları da takipten çıkıyorum.        

     Geriye ne kaldı ki diyebilirsiniz, ama yanılıyorsunuz, sadece bana faydalı gördüğüm, okuduğumda bana bir hayat görüşü bir felsefe, yeni bir şey öğretecek paylaşımlar çıksın karşıma istiyorum. Yazarları, kitap alıntıları yapan sayfaları, tasavvufla ilgili sayfaları ve yardım sayfalarını takip edebiliyorum ancak. İlgilendiğiniz alanlarla ilgili sayfaları veya hesapları da (yemek, hobiler, sağlık, güzellik) takip edebilirsiniz pek tabiki. Tatilde gidilen yerler, romantik çiftler, yarısı yenmiş yemekler ve siyasi karikatürler ilgimi çekmediği gibi artık midemi bulandırıyor. Sayılı zamanımız ve günlerimiz varsa, kendimizi geliştiremeyecek ve faydalı işler yapmayacaksak sosyal medya da dahil hiçbir mecrada zaman kaybetmenin alemi yok kanımca. 
     Yukarda bahsettiğim paylaşımları yapan arkadaşları da kınamıyorum, onlar da elbet saçma bir iş yaptıklarının farkına varıp bırakacaklar, sadece yeni yeni ısınıyor olmanın heyecanıyla yaptıklarını düşünüyorum. Sosyal medyayı gerçekten sosyal sorumluluklar ve toplumsal aydınlanma için kullanabiliriz, bu konuda umudum var fakat insanların da biraz düşünüp ''ya ben ne yapıyorum?'' demesi gerekiyor. Hayırlı günler, iyi haftasonları dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşam ve Ölüm

Doğumu mucizevi bir olay kabul ediyoruz fakat ölüm neden hep kötü şeyler hatırlatır bizlere? Başka bir boyuta geçeceğimize inanan herkes iç...