3 Haziran 2016 Cuma

Orucun ruh ve beden sağlığımıza faydaları

     Ramazan yaklaşırken orucun benim hayatıma kattıklarını ve müslümanların hayatında ne kadar önemli bir yere sahip olduğunu idrak etmeye çalışacağım. Ben çocukken hiç iftar sofrası görmemiş sahura hiç kalkmamış bir çocuktum, arkadaşlarıma özenirdim, iftara çağıran okul arkadaşlarım olurdu, sevinerek giderdim. Ailesinde çocukluğunda ramazanı yaşayamamış olmak eksik hissetmeme sebep olur; ondandır şimdi o kadar hevesle karşılamam, çocuğumu emzirirken tutamazsın diyenlere tutarım deyip, oruçla beraber sütümün azalmadığını keşfedip, Allah'ın kimseye kaldıramayacağı yükü vermeyeceğini anlamam. Benim kanaatim Allah rızası için, şifası için oruç tutmaya niyet eden herkes orucunu tutabilir. Uzmanlar uyarıyor bazen, olabilir bazı insanlar için daha zor geçebilir, ama bu bir ibadettir, Allah'ın bizim için indirdiği bir şifadır. Bunu zorunluluk hastalık, zorluk olarak gördüğümüz müddetçe hikmetlerini anlamamız, mucizelerini yaşamamız çok zor. İnsan bazen mantığını bırakmalı kalbiyle düşünmeli, özellikle de iman ettiğimiz bizi yaratan Allah bize zarar verecek bir ibadeti emretmiş olabilir mi? Kalbimizle iman etmişken bizi ve bizim için pek çok nimeti yarattığına şahitlik etmişken gelin, emrettiği ibadetlerde de bizler için hayırlar ve şifalar barındırdığına şahit olalım.
     Oruç biyolojik anlamda düşünürsek 1 ay boyunca vücudumuzdaki toksinleri atabileceğimiz bir detokstur. Yıl boyunca yemek ve içmek konusunda aşırıya kaçtığımız zamanlar elbette olacaktır bu ay bir rahmet ayıdır ki bizler vücutlarımızı dinlendirebiliyor, onun kendisini temizlemesine izin veriyoruz. Açken Allah'ın bize gökten indirdiği suyun ve yerden bitirdiği yiyeceklerin tadına varabiliyor, şükrümüzü artırabiliyoruz. Bu aylarda soframızı çeşitli yiyeceklerle doldururken, ihtiyacı olan ailelerle de kumanyalar ve yemekler paylaşıyoruz, normal zamanlarda belki yardım isteyemeyen insanlar da ramazan gelince bu sayede yardım alabiliyor, iyiliğin ve paylaşmanın adımlarını atıyoruz. Belki de çok sık görüşemediğimiz komşular ve akrabalarla iftar yemeklerinde buluşuyoruz, aslında bizi biz yapan insani değerleri hatırlıyoruz. Akşam iftar sofrasında veya sahurda ailecek oturmanın ortak bir noktada buluşmanın güzelliğini yaşıyoruz. Ramazan bize paylaşmanın, şükrün, muhabbetin dostluğun önemini bir kez daha hatırlatıyor. Orucu açlık olarak görmeyelim lütfen, Allah'ın içinde pek çok hikmet barındıran ibadetlerini anlamaya ve layıkıyla yaşamaya çalışalım.
     Oruç tutamayan veya tutmak istemeyen arkadaşlarımıza saygı gösterelim, bütün ibadetleri yapmak veya yapmamak insanın iradesine bırakılmıştır, zorla şiddet kullanarak kimseyi birşeyin doğruluğuna ve güzelliğine inandıramazsınız, bırakın sizdeki güzellikleri ve doğruluğu görüp size sorsunlar siz de oturun anlatın faydalarını. Mesela ben oruç tutanlara saygı duyan ama kendisi tutamayan insanları seviyorum, ben de onlardan biriydim 2 sene öncesinde; onların da birgün ramazan ayını idrak edebileceklerini umuyorum, orucun faydalarını fırsat bulursam anlatıyorum, fakat niyetli olduğum için bana saygı duymayan kişiler de olmuyor değil ama ben buna ailemden aşina olduğum için o insanlar adına üzülüyorum sadece. Allah ibadet etme şerefini ve nimetini her kuluna vermez bunu biliyorum. Oruçta, namazda, zekatta bizim için hem bu dünya hayatını hem de ahiretimizi güzelleştirecek faydalar var, bunları öğrenelim ki ibadetlerimiz bizler için meşakkatten ibaret olmasın. Bu ramazan gösterişli sofralardan, israftan kaçınalım; ihtiyaç sahiplerini unutmayalım, çevremde hiç yok derseniz sizlere önereceğim facebook sayfalarına bir göz atmanızı rica ediyorum. Hayatına bir iyilik kat sayfasına burdan, herşey çocuklar için sayfasına da burdan ulaşabilirsiniz. Hayırlı, bereketli ramazanlar sevgili okurlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşam ve Ölüm

Doğumu mucizevi bir olay kabul ediyoruz fakat ölüm neden hep kötü şeyler hatırlatır bizlere? Başka bir boyuta geçeceğimize inanan herkes iç...