21 Nisan 2019 Pazar

Nerde benim çocukluğum?

     Çocukluk ne bitmez bir hikaye; ne acılar, ne mutluluklar gizli insanın çocukluk yıllarında. Yaş aldıkça insan, her bir hatıra daha da değerli gözünde. Kelimelerle ifade edemediklerimiz, burnumuzun direğini sızlatmakta, gözümüzden damla damla akmakta. Bu sabah kağıt ve kalemlerimi görünce geçmişe gittim, ne çok değerliydi yeni bir kalem,yeni bir defter. Herhalde şükretmenin en yalın haliydi çocukluğumuz. 

     Farkettiniz mi? Küçük şeylerle mutlu olan çocuk ruhumuzu kaybettiğimiz gün bize olgunlaştın sen dediler.Ben 7 yaşında daha olgundum oysa; en azından paylaşmanın adının kimilerine göre enayilik olduğunu bilmiyordum, haliyle daha da mutluydum.Çok şeye sahip değildim ama yeni bir kalem için bile şükrederdim kalpten. Anda yaşamayı daha iyi beceriyordum, gözyaşlarımı silip umutla bakabiliyordum dünyaya, tabi ki bunda rahmetli annemin payı büyük. İnsanlarda kusur ve sevilmeyecek özellikler aramıyordum; herkes insandı işte sen, ben gibi. Büyüdükçe daha çok kin, haset ve açgözlülükle tanıştım; bazen zalim bazen kurban oldum kendi hikayemde. Sonunda 7 yaşındaki halimle mutlu olduğuma karar verdim, daha öncesini zaten pek hatırlamıyorum.

     Zamanda yolculuk yapabilseydik hepimiz çocukluğumuzun bir bayram sabahına ışınlanırdık herhalde. Ramazan'a haftalar kalmışken, bahsetmesek olmazdı zaten. Aklıma bayram gününü iple çekmemize sebep olan renkli cam şekerler geliyor Ramazan denince, eve kimse gelmese de kardeşimle ceplerimize doldurur stok yapardık :) Malum senede bir gelen bir bayram. ''Nerde o eski Ramazanlar'' derken aslında ''Nerde benim çocukluğum?'' diyor insan ben onu anladım. 2 hafta kalmış canım Ramazan'a. Müslüman aleminin çok huzurlu bir Ramazan ve ardından musmutlu bir bayram geçirmesini dilerim. 

     Belki ailemizden eksilenler oldu Ramazan'a girerken, belki de yeni katılanlar; belki geçen Ramazana göre daha sağlıklıyız, belki de daha hasta; belki daha zenginiz belki de daha fakir... Ne olursa olsun bizi buluşturan iyiliğe ve güzelliğe olan inancımız daim olsun, paylaştıkça artacağına olan inancımızı yitirmediğimiz bir Ramazan olsun. Komşu hakkını, yetimin yoksulun, darda kalmışın hakkını unutmadığımız bir Ramazan olsun. Şimdiden Ramazan-ı şerifleriniz hayrolsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşam ve Ölüm

Doğumu mucizevi bir olay kabul ediyoruz fakat ölüm neden hep kötü şeyler hatırlatır bizlere? Başka bir boyuta geçeceğimize inanan herkes iç...